Online marketing, een van de meest belangrijke onderdelen voor een organisatie als het gaat om het bereiken en het communiceren met de doelgroep. Op het gebied van online marketing gebeurt er heel veel. Geen enkel jaar is met elkaar te vergelijken, want in de tussentijd schieten nieuwe trends en ontwikkelingen langs je oren. Ook voor dit jaar staat er weer veel te gebeuren in de online marketing. Voor een organisatie is het belangrijk om op de hoogte te zijn van deze trends en hier ook op in te spelen om een blijvende speler te zijn in de concurrerende markt. Ben je benieuwd naar de online marketingtrends van dit moment? Lees dan snel verder.

Automatisering

De toenemende groei van automatisering heeft een groot effect op online marketingtrends. Het loopt als het ware als een rode draad door alle ontwikkelingen heen. Je ziet steeds vaker dat computers zaken overnemen waar eerst de mensenhand nog aan te pas kwam. Ook op het gebied van online marketing nemen systemen en computers het steeds meer over. Denk bijvoorbeeld aan online robots die consumenten kunnen voorzien van advies of het verbeteren van bedrijfsprocessen. Hierdoor kunnen marketeers veel sneller en slimmer beslissingen maken.

Video

Het tijdperk van vloggen is aangebroken. Dit was vorig jaar ook al te merken, maar dit jaar groeit deze ontwikkeling nog verder door. Bedrijven kunnen door middel van video op een andere manier een boodschap overbrengen dan bijvoorbeeld via een tekst. Door het visuele beeld is het makkelijk om te communiceren met de doelgroep en de interactie aan te gaan. Kijkers zien wie jij bent, wat je doet en wat je voor hen kunt betekenen. Hiernaast worden er veel online advertenties ingericht met korte spotjes. Hierbij is het heel makkelijk om een doelgroep in te stellen en een boodschap. Daarom voorspellen veel marketeers dat deze online vorm van adverteren het gaat overnemen van traditionele media.