Maak jouw site mobielvriendelijk

Deze tip zou duidelijk moeten zijn, maar als je nog niet hebt gemaakt jouw site mobiel-vriendelijke , nu is het tijd om het te doen. We zijn al lang voorbij het omslagpunt waar de meeste zoekmachine marketing zoekopdrachten beginnen op mobiele apparaten.

Mobielvriendelijkheid maakt deel uit van de Page Experience-update en het spreekt vanzelf dat Google de voorkeur geeft aan mobielklare inhoud voor mensen die zoeken op mobiele apparaten. Alles wat je kunt doen om de site gebruiksvriendelijker te maken, zal steeds meer overeenkomen met de doelen die Google zichzelf heeft gesteld voor zijn algoritmen voor het rangschikken van zoekresultaten.

Verdien/bouw meer links

Google heeft ons tegenwoordig veel meer gegeven om rekening mee te houden in termen van rangschikking (kwaliteit en relevantie van inhoud, semantische en entiteitsrelaties, en meer) en zoekmachine marketing in het algemeen, maar goede ouderwetse backlinks blijven sterk gecorreleerd met het rangschikkingsvermogen van pagina’s. Het verdienen van links betekent het creëren van inhoud die zo goed en gezaghebbend is dat andere sites ernaar willen linken als referentie, terwijl het bouwen van links het actief zoeken naar mogelijkheden voor relevante links van betrouwbare sites inhoudt.

Interne koppeling verbeteren

Ik heb interne linken op de eerste plaats gezet omdat het een van de gemakkelijkst te implementeren tactieken is die aanzienlijke positieve effecten op je ranking kan hebben.

De interne linkstructuur van jouw site is een van de belangrijkste manieren waarop Google beoordeelt waar de site over gaat. En hoe beter Google dat begrijpt, hoe meer dingen ze je kunnen rangschikken. Bovendien kan strategisch toegepaste koppeling tussen uw pagina’s ertoe leiden dat je een betere actuele autoriteit opbouwt voor uw belangrijkste onderwerpen, waardoor de kans groter wordt dat Google met zoekmachine marketing je hoger wil rangschikken voor die onderwerpen.

Strategisch intern linken betekent pagina’s aan elkaar linken waar dit voor jouw bezoekers het meest logisch is. Met andere woorden, het is niet zomaar een pagina naar een andere pagina linken. Zoek in plaats daarvan naar mogelijkheden waar specifieke pagina’s de informatie op de pagina waarop een gebruiker terechtkomt, aanvullen of verbeteren. Niet alleen zullen jouw gebruikers profiteren van toegang tot meer relevante informatie, maar zoekmachines waarderen dit ook.